Numărul mare de accidente rutiere produse în Olt pe DN 65 – E 574, în zona Pădurea Saru, soldate cu mai mulți morți și zeci de răniți doar anul acesta, a făcut-o pe senatoarea Siminica Mirea să ceară ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să se implice în montarea unor separatoare de sens pe acest segment de drum.
Senatoarea PNL de Olt a primit răspuns la solicitarea adresată, ministrul Transporturilor afirmând că soluția montării respectivelor separatoare va fi rezultatul unei analize comune a DRDP Craiova și Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Olt.
„Am solicitat Ministerului Transporturilor montarea unor separatoare pe porțiunea drumului DN 65 în zona Pădurea Sarului argumentând că acolo numai în acest an au murit mai mult de 8 oameni si mai mult de 20 au fost răniti în accidente rutiere având drept cauză ciocnirea vehiculelor circulând din sensuri opuse. Răspunsul ministrului aduce speranța că aceste separatoare de sens vor fi luate în discuție și amplasate pentru a se incheia lista accidentelor rutiere grave din această zonă”, a declarat Siminica Mirea.
„Soluția de montare a acestor separatoare va fi rezultatul unei analize comune efectuată de DRDP Craiova, împreună cu Inspectoratului de Poliție Județean Olt. Mai precizăm că drumul național DN 65 fiind parte a drumului european E 574, proiectul va fi trebui avizat și de către Inspectoratul General al Poliției Române – Direcția Rutieră. Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde prompt și pozitiv solicitărilor dumneavoastră”, se arată în răspunsul transmis de Răzvan Cuc senatoarei Siminica Mirea.
În interpelarea pe care senatoarea PNL de Olt a făcut-o în parlament aceasta arăta că, „în județul Olt, pe o distanță de 2 kilometri, între Piatra Olt și Bobicești, în zona Pădurea Sarului, segmentul din Drumul European E574, numai de la începutul anului 2017 până în prezent s-au înregistrat opt morți și douăzeci de răniți grav și foarte grav. Pagubele materiale, în această perioadă, nu pot fi deocamdată estimate pentru că la nivelul firmelor de asigurări au loc, încă, discuții și negocieri”.
Chiar dacă Poliția Rutieră a introdus marcaje de limitare a vitezei în zonă, reducerea numărului accidentelor nu s-a produs conform estimărilor. Sancțiunile nu opresc drumul spre tragedii, mai arăta Siminica Mirea.
Cel mai grav accident petrecut în zona Pădurea Saru a avut loc în luna aprilie a acestui an, soldat cu nu mai puţin de cinci morţi, dintre care patru membri ai unei familii din Craiova, o femeie de 33 de ani care se afla la volan, soțul ei, de 38 de ani, și cei doi copii ai lor, de 3, respectiv 5 ani. În accident și-a pierdut viața și cunoscutul antrenor de tenis de masă Mihai Bobocică, tot din Craiova, de 63 de ani.
Un alt accident grav în zona Pădurea Saru a avut loc luna trecută, când o femeie de 27 de ani, însărcinată în luna a șaptea, a murit pe loc. De asemenea, evenimentele rutiere petrecute pe DN 65 s-au soldat cu zeci de răniți.