Un nou semnal de alarmă în Parlament: Drumurile județului Olt ucid!

Senatorul de Olt Siminica Mirea a tras un nou semnal de alarmă în Parlamentul România, vorbind de la tribuna Senatului despre zona morţii de pe DN 65, între Slatina şi Balş, în Pădurea Sarului, unde tot mai mulţi oameni cad victimă accidentelor rutiere soldate în ultima perioadă nu doar cu răniţi, dar şi cu pierderi de vieţi omeneşti.

Este a doua oară când senatorul Siminica Mirea dă alerta în Parlament asupra numărului mare de evenimente rutiere soldate cu morţi şi răniţi, pentru că, după primul semnal de alarmă şi după ce a cerut implicarea Ministerului Transporturilor pentru montarea unor separatoare de sens, numărul victimelor a crescut cu încă doi morţi şi mai mulţi răniţi în zona Pădurea Sarului.

„În urmă cu o lună am adresat o intrebare ministrului Transporturilor, domnului Alexandru Răzvan Cuc, in care ii aduceam la cunostinta o statistica îngrijorătoare a accidentelor rutiere soldate cu morți și răniți, care au loc cu o frecvență alarmantă în zona Pădurea Sarului de pe raza Drumului European E574, în județul Olt.

Spuneam, la vremea potrivită, despre cei 8 morți și cei peste 20 de răniți grav, victime înregistrate de la începutul anului până în prezent. Astăzi, la nici o lună de la data la care am efectuat întrebarea, numărul decedaților pe această porțiune de drum a ajuns la 10, iar cel al răniților depășește cifra de 30.

Pe baza statisticilor existente în spațiul public, cât și pe datele culese de colaboratorii mei din teritoriu, îmi pot permite să vă spun astăzi că respectiva porțiune de drum doboară recordul la victime rutiere înregistrate pe un segment de nici doi kilometri de drum public.
Zona este semnalizată corespunzător, sunt marcaje, starea carosabilului este impecabilă. Chiar și așa, excesul de viteză, lipsa de îndemânare a unor participanți la trafic generează, pe lângă alte cauze, neidentificate de mine până acum, această frecvență alarmantă a tragediilor din trafic, impune, de urgență, măsuri suplimentare date de specificul zonei unde ultimii doi morți în accidente rutiere s-au înregistrat sâmbătă, 7 octombrie 2017.

Propunerea susținută de mine este montarea unor separatoare de sens asemănătoare cu cele care se află pe DN 1, după Otopeni-Băneasa! Înțeleg procedurile specifice, studiile tehnice necesare. Accept existența unui calendar pregătitor înainte de desfășurarea efectivă a lucrărilor în zonă, dar aceste situații consumă timp. Iar timpul, în zona respectivă, înseamnă pierderi de vieți omenești, suferințe și pagube materiale incomensurabile.

Aștept cu încredere de la dumneavoastră, cei care reprezentați zona de decizie, dar și zona de execuție în același timp, să dispuneți un calendar precis al lucrărilor din zonă! În numele celor care și-au pierdut viața, dar și pentru cei care pot fi în orice moment victime ale sistemului public de circulație rutieră din România! Nu este cea mai estetică măsură introducerea separatoarelor de sens, dar condițiile date nu permit alternative de altfel.

Mai mult decât atât: am intrat în sezonul umed, când condițiile de producere a accidentelor rutiere cresc alarmant, în raport cu perioada de vară. Nu am niciun interes politic în spatele acestei inițiative, nu susțin niciun antreprenor. Vreau doar ca poziția mea de senator în Parlamentul României să fie utilă cetățenilor acestei țări!

Senator Siminica Mirea

Doamnelor și domnilor, cred că orgoliul politic poate fi lăsat de-o parte! E vremea ca rațiunea să primeze, să impună ceea ce este normal!

Considerați această alocuțiune mai mult decât o declarație politică! E o constatare pe care o susțineți, tacit, fiecare dintre dumneavoastră.

Las la aprecierea fiecăruia această expunere și nu vă cer decât să acționați în limita conștiinței dumneavoastră, cea care există și dincolo de apartenența la un partid sau la un grup politic.

Va multumesc”, a vorbit, de la tribuna Senatului, Siminica Mirea.

La  întrebarea adresată ministrului Transporturilor Răzvan Cuc senatoarea PNL de Olt a primit răspuns la solicitarea adresată, ministrul afirmând că soluția montării respectivelor separatoare va fi rezultatul unei analize comune a DRDP Craiova și Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Olt. Deci, soluţia este una de durată. În plus, Răzvan Cuc a fost înlocuit, prin remanierea de săptămâna trecută, cu un alt membru al PSD, Felix Stroe.

La toate acestea se mai adaugă poziţia Poliţiei Olt, una neconvingătoare privind soluţia montării separatoarelor de sens.

•••

Cel mai grav accident petrecut în zona Pădurea Saru a avut loc în luna aprilie a acestui an, soldat cu nu mai puţin de cinci morţi, dintre care patru membri ai unei familii din Craiova, o femeie de 33 de ani care se afla la volan, soțul ei, de 38 de ani, și cei doi copii ai lor, de 3, respectiv 5 ani. În accident și-a pierdut viața și cunoscutul antrenor de tenis de masă Mihai Bobocică, tot din Craiova, de 63 de ani.

Un alt accident grav în zona Pădurea Saru a avut loc luna trecută, când o femeie de 27 de ani, însărcinată în luna a șaptea, a murit pe loc. De asemenea, evenimentele rutiere petrecute pe DN 65 s-au soldat cu zeci de răniți.

Alte două persoane au murit și șapte au fost rănite într-un accident rutier petrecut în 7 octombrie la ieșire din Balș spre Slatina. Victimele se aflau în două autoturisme care s-au izbit violent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here