Ce drepturi ai dacă o companie aeriană anulează un zbor pentru care ţi-ai rezervat loc

Chiar în cazul anulării unui zbor din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, operatorii de transport aerian au obligația să îi despăgubească pe pasageri. Cu toate acestea, anumite probleme tehnice care rezultă, printre altele, din vicii ascunse de fabricație care afectează securitatea zborurilor sau din acte de sabotaj sau de terorism pot scuti operatorii de obligația de despăgubire.

În cazul anulării unui zbor, transportatorul aerian are obligația, în temeiul dreptului Uniunii (1), de a furniza asistență pasagerilor vizați, precum și o indemnizație (între 250 și 600 de euro, în funcție de distanță).

Acesta nu are însă obligația să plătească indemnizația respectivă dacă este în măsură să dovedească că anularea se datorează unor împrejurări extraordinare care nu ar fi putut
fi evitate chiar dacă fuseseră luate toate măsurile rezonabile.

Citeşte AICI un caz concret în care o pasageră s-a adresat instanţei de judecată şi a câştigat procesul împotriva unei companii aeriene.

Sursa: ANPC

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here