CNAIR, totul despre Drumul Expres Craiova-Slatina-Pitești. „S-a urgentat perioada de proiectare”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un comunicat de presă în care îl răspunde directorului Ford Romania, Ian Pearson, care a publicat pe contul său de Facebook un mesaj în care se arată dezamăgit de ritmul lucrărilor la drumul expres Craiova-Slatina-Pitești, după ce a vizitat personal șantierul.

”Am avut nevoie de aproape o oră ca să traversez Balşul, săptămâna trecută, aşa că am decis să văd în ce stadiu se află lucrările la drumul expres Craiova-Piteşti, în special cele la centura Balşului. Lucrările au început în data de 22, cu anunţul că centura va fi gata până la finalul anului! Aşa cum puteţi vedea în pozele pe care le-am făcut ieri, nu a fost înregistrat vreun mare progres de la startul lucrărilor. Nu este doar vital pentru oamenii si afacerile din Craiova ca acest drum să fie finalizat la timp, ci și pentru toți românii care trebuie să folosească acest drum din sud! Voi continua să monitorizez progresul și sper că vor fi realizate angajamentele care au fost asumate”, a scris, pe pagina sa de socializare, Ian Pearson.

Directorul Ford România a dorit să vadă care este stadiul lucrărilor după ce, luna trecută, în plinăc campanie electorală, Olguța Vasilescu, Liviu Dragnea și ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunțau deschiderea oficială a șantierului la tronsonul doi al drumului expres Craiova-Slatina-Pitești. Ajutați de câțiva muncitori, Olguța Vasilescu și ministrul Transporturilor au turnat o mică bordură. Și de atunci, pașii făcuți de constructor au fost rari și mici.

CNAIR susține însă că a urgentat perioada de proiectare la cele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești și că lucrările care au fost demarate în 22 mai sunt, de fapt, unele „pregătitoare”.

 

Redăm, integral, comunicatul CNAIR:

„Ministerul Transporturilor, prin intermediul CNAIR, a urgentat perioada de proiectare la cele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

Contractele pentru aceste tronsoane au fost semnate în luna decembrie 2018.

Conform contractului, perioada de proiectare era de 12 luni, iar cea de execuție de 24 de luni, pentru fiecare tronson.

În urma discuțiilor dintre CNAIR și constructori, s-a stabilit urgentarea proiectului prin scurtarea perioadelor de proiectare și de execuție, cât mai mult posibil.

Astfel, pentru Tronsonul 2, care va fi construit în proximitatea localităților Balș și Slatina, Proiectul Tehnic a fost aprobat încă din luna februarie 2019, deci cu 10 luni mai devreme decât termenul contractual.

În acest moment se așteaptă finalizarea tuturor documentelor necesare aprobării Hotărârii de Guvern de expropriere, pentru ca amplasamentul șantierului să poată fi predat constructorului.

În plus, Constructorul a primit autorizații de construcție pe acele sectoare pe care terenurile sunt în proprietatea statului, încă din data de 21 mai 2019, respectiv 28 iunie 2019.

Din momentul în care va începe construcția si pe alte sectoare, CNAIR va continua să ajute constructorul ( Spedition UMB) să accelereze perioada de execuție.

În ceea ce privește Tronsonul 1, perioada de proiectare a fost devansată, iar Proiectul Tehnic a fost aprobat în luna mai 2019. Si aici perioada de proiectare a fost redusă cu 6 luni, ceea ce a permis începerea mai devreme a unor lucrări pregătitoare.

De asemenea, constructorul a primit încă din data de 22 mai 2019 autorizație de construcție pe anumite sectoare pe care lucrează și în acest moment. Și aici, terenurile pe care se lucrează sunt în proprietate publică.

Această activitate va duce și aici la reducerea termenului de execuție și implicit la finalizarea mai devreme a tronsonului.

În acest moment, presiunile asupra constructorilor sunt inutile, deoarece suntem în faza în care se așteaptă finalizarea documentelor necesare începerii lucrărilor și pe sectoarele care nu au fost încă abordate.

De asemenea, nu se poate reproșa constructorilor că nu lucrează, deoarece aceștia se află contractual încă în perioada de 12 luni destinată proiectării.

În plus, CNAIR face eforturi pentru fluidizarea circulației in zona Bals, prin implementarea unui sistem de semaforizare inteligent.

Și acest proiect va fi finalizat mai devreme decat termenul contractual. Mai exact 20 iulie 2019, în loc de octombrie 2019.

Aceste demersuri demonstrează fără echivoc faptul ca Ministerul Transporturilor și CNAIR, împreună cu antreprenorii, fac eforturi pentru a găsi soluții eficiente care duc la optimizarea proiectelor”. 

Licitația primului tronson al drumului expres, în lungime de 17,7 km, pornind de pe centura Craiovei până la limita județelor Dolj și Olt, a fost câștigată de Tirrena Scavi S.p.A, cu 76 de milioane de euro (358.179.480 lei), fără TVA. Deși contestată de o companie, licitația a fost finalizată cu succes după ce firma cu pricina a renunțat la contestație.

Al doilea tronson al drumului expres, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 de km şi va costa estimativ 1,47 miliarde de  lei, fără TVA. Acesta urmează să traverseze o parte din județul Olt, respectiv localitățile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare, cu centuri ocolitoare la Balș și Slatina.

În cazul tronsoanelor trei (de la Valea Mare până la limita cu județul Argeș) și patru (de la limita județului Argeș până la Pitești), licitațiile au fost reluate de la zero.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here