Camera Deputaților a adoptat OUG privind prelungirea campaniei de informare pe Covid-19 până la 31 decembrie 2020

Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, Ordonanţele de Urgenţă ale Guvernului privind organizarea şi desfăşurarea unor campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19, scrie Agerpres. 

Astfel, Ordonanţa de Urgenţă 63/2020 are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privind difuzarea contra cost de către Guvern, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media on-line şi furnizorilor de publicitate, de campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 şi privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale.

Campaniile de informare publică vor fi realizate de Guvernul României şi gestionate de către Secretariatul General al Guvernului şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Deputaţii au adoptat un amendament care prevede că Guvernul României va realiza şi va transmite spre difuzare cel puţin trei campanii de informare publică lunar până la 31 decembrie 2020.

Un alt amendament adoptat prevede că în cazul campaniilor de informare publică care se realizează prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online care difuzează, respectiv publică materialele de informare într-o altă limbă decât limba română, acestea vor fi realizate în limba respectivă de către Guvernul României.

Deputaţii au modificat suma care urmează să fie pusă la dispoziţie pentru aceste campanii. Astfel, potrivit textelor adoptate, bugetul total alocat campaniilor de informare publică este de maximum 200.000.000 lei, exclusiv TVA, pe toată durata acestora, nefiind inclusă TVA, cum prevede ordonanţa în prezent. Toate valorile din prezenta ordonanţă de urgenţă sunt fără TVA. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, au mai stabilit deputaţii.

Perioada de derulare a campaniilor poate fi prelungită şi bugetul total alocat poate fi mărit în funcţie de necesităţile de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19. Deputaţii au adăugat faptul că perioada poate fi prelungită şi bugetul mărit şi în funcţie de necesităţile de promovare a produselor şi serviciilor româneşti pentru reluarea activităţii economice.

În plus, deputaţii au modificat şi procentul de distribuire a bugetului pentru aceste campanii.

Astfel, bugetul se distribuie după cum urmează: 53% din buget, în loc de 55% cum este în ordonanţă, sunt pentru serviciile de programe de televiziune care se distribuie astfel: 8% pentru serviciile de programe de televiziune cu licenţe audiovizuale locale şi regionale şi 45%, în loc de 47% cum este în prezent, pentru serviciile deţinătoare de licenţă naţională.

Referitor la plata serviciilor de publicitate către furnizorii participanţi în campanie, deputaţii au stabilit că pentru radiodifuzorii TV cu audienţă măsurată la nivelul anului 2019 se va plăti 570 lei pe punct de audienţă naţională medie orară, în loc de 450 lei cum este în prezent, pentru un spot video de 30 de secunde, maximum două spoturi pe oră sau un spot video de 60 de secunde, maximum un spot video pe oră, în intervalul 06,00-24,00.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here