Ce se va întâmpla cu amenzile rutiere de la 1 ianuarie 2023, în raport cu creșterea salariului minim

Chiar dacă salariul minim brut pe economie va crește la 3000 de lei de la 1 ianuarie 2023, punctul de amendă va rămâne înghețat și în 2023 la 145 de lei, deși legislația prevede că nivelul acestui tip de amendă trebuie să reprezinte 10% din venitul salarial minim brut.

Împotriva acestei măsuri se poziționează reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care susțin că, dacă nu se iau măsuri drastice, nepopulare, precum creșterea punctului amendă și condamnarea la închisoare cu executare a șoferilor care încalcă grav legislația rutieră, numărul accidentelor soldate cu victime va rămâne unul ridicat și anul viitor.

„Bizoneală ieftină în continuare în Țara lui Papură Vodă! Miercuri, Finanțele au anunțat că punctul de amendă rămâne înghețat și în 2023 la 145 de lei, încremenit în timp de la începutul lui 2017 chiar dacă, teoretic, el este 10% din salariul minim brut pe economie. La salariul minim brut actual, ar trebui să fie 255 lei, iar dacă acesta ar sări la 3000 lei de la 1 ianuarie 2023, punctul de amendă ar trebui să fie 300 lei.

Să ne mai mirăm că vreo 2000 de oameni mor anual pe drumurile noastre? Că suntem primii în Europa la acest capitol?

Infrastructura rutieră proastă și șoferii inconștienți ne vor ține în top și în 2023. Politicienii fără scrupule și conștiință, dar cu girofar albastru și mari iubitori de voturi, cu larga participare a Poliției Române care ridică din umeri, ascund în continuare coasa după fiecare curbă mai periculoasă.

În van URLĂM de ani de zile să se ia măsuri nepopulare, dar necesare: creșterea amenzilor, pușcărie pentru faptele grave (precum intrarea intenționată pe contrasens pe drumurile cu parapet median), radare fixe și, bineînțeles, creșterea nivelului de siguranță a infrastructurii rutiere (de la 2+1 alternativ pe DN2 și până la separarea sensurilor pe bretelele bidirecționale în nodurile de autostradă).

Degeaba. Soluțiile de bun simț, logice, simple și eficiente pe care le cerem obsesiv de ani de zile stau la sertar și sunt tergiversate din motive stupide. Iar pe drum tronează nesimțirea, ilogica, bizoneala și moartea”, se arată într-o postare a Asociației Pro Infrastructură.

Din cauza legislației blânde și permisive, România e țara cu cel mai mare procent de morți în accidente rutiere din Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here