Începând din 1 martie, românii pot apela gratuit, non-stop, serviciul TelVerde pus la dispoziție de Ministerul Finanţelor Publice pentru a semnala nerespectarea obligaţiilor legale ale operatorilor economici privind emiterea bonurilor fiscale.
„Solicitați în mod expres eliberarea și înmânarea bonului fiscal în situația în care acesta nu este oferit din proprie inițiativă de comerciant. Invocați dreptul legal de a primi bon fiscal în cazul unui refuz din partea comerciantului. Apelați TELVERDE 0800.800.085 și sesizați problema operatorului Direcției Generale Antifraudă Fiscală – ANAF. Nu părăsiți unitatea comercială înainte de a apela serviciul TelVerde și urmați recomandările operatorului. Plata contravalorii bunului sau serviciului trebuie făcută concomitent cu înmânarea bonului fiscal. În cazul refuzului comerciantului de a elibera bonul fiscal puteți invoca dreptul de a beneficia de bun sau serviciu fără plata contravalorii acestuia”, îi îndeamnă pe români Darius Vâlcov, pe contul său de Facebook.
Cine va sesiza Agenția Națională pentru Administrare Fiscală în legătură cu refuzul unui comerciant sau prestator de servicii de a emite bonul fiscal va fi contactat de un reprezentant ANAF în maxim 15 zile pentru a i se comunica modul de finalizare a sesizării.