Marian Căruntu: Rutele ocolitoare „servite” de autorități în perioada în care Podul Olt va fi în reparații, dezastruoase

Restricţionarea traficului rutier vreme de patru zile pe Podul Olt, începând de sâmbătă, pentru reparaţii la nivelul carosabilului, şi închiderea totală a circulaţiei timp de cel puţin şase ore în acest week-end îi nemulţumeşte pe conducătorii auto, care se plâng de faptul că variantele ocolitoare puse la dispoziţie de cei de la Drumuri Naţionale şi autorităţi sunt soluţii dintre cele mai proaste, întrucât infrastructura rutieră pe traseele respective este extrem de degradată.

Autorităţile pun la dispoziţia şoferilor care circulă pe DN 65 – E574 şi care nu doresc să aştepte prea mult din cauza circulaţiei pe un sigur sens de drum sau care nu au de ales în timpul când Podul Olt va fi complet închis, drumul care trece peste Barajul Slătioara, pentru vehiculele care nu depășesc 7,5 tone și cel care trece peste Barajuil Moșteni, pentru vehiculele peste 7,5 tone. Unul dintre cei mai vocali nemulțumiți este omul de afaceri Marian Căruntu, membru în Comitetul Executiv Județean al PNL Olt, care a abordat problema celor două drumuri proaste încă de anul trecut, când Podul Olt a fost, de asemenea, închis pentru reparații. Marian Căruntu afirmă că a atenționat atât Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, cât și Consiliul Județean Olt, care ar trebui să se îngrijească de starea celor două drumuri, că acestea trebuie reabilitate. 

„Eu am pus încă de anul trecut în dezbatere discuţia privind rutele ocolitoare în cazul în care circulaţia este oprită sau restricţionată pe Podul Olt pentru reparaţii, Anul trecut au mai făcut lucrări acolo și tot anul trecut au anunţat că vor să închidă podul pentru o revizie capitală în cadrul unui proiect, dar se pare că nu s-a făcut rost de bani pentru demararea lucrărilor. După ce s-a anunțat eu am atenţionat că, o dată cu închiderea, va trebui să se asigure şi variantele de ocolire a Podului Olt. Şi ei veneau atunci, ca și acum, cu două soluţii: una dintre ele era drumul pe barajul de la Slătioara, pentru autoturismele şi camionetele mai mici de 7,5 tone, iar pentru camioane undeva pe Moşteni, un traseu ocolitor de 33 de kilometri. Un  ocol de 33 de kilometri pentru un TIR înseamnă o cheltuială suplimentară, ca de la Slatina la Craiova aproape. Acum, când vor închide podul iarăși, se dă aceeaşi hotărâre, o hotărâre dezastruoasă. Ne pun să ocolim pe varianta Slătioara, unde sunt nişte găuri incredibile, adică efectiv îţi rupi maşina în două. Nu ştiu de ce şi-or bătea joc în halul acesta de oameni pentru că ei aveau timp de anul trecut, din mai, când eu am sesizat Consiliul Judeţean şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova. Direcția nu mi-a dat nici un răspuns, iar cei de la Consiliul Judeţean mi-au răspuns că podul nu este al lor. Şi cu asta ne-au dat la revedere. Dar eu nu la pod mă refeream, ci la drumul de pe baraj. Aveau timp un an de zile dacă nu să îl asfalteze, măcar să plombeze acele găuri. Şi la drumul de pe barajul Moşteni, la fel. Sunt nereparate de zeci de ani. Sunt zone cu nisip, cu ciment fără asfalt, cu găuri”, se plânge omul de afaceri. 

Marian Căruntu susține că, în funcție de sezon și de condițiile meteorologice, varianta Slătioara devine foarte periculoasă, el reamintind de accidentul din urmă cu doi ani în care două persoane și-au pierdut viața după ce o tânără aflată la volan, deși nu avea permis de conducere, a ajuns cu autoturismul pe care îl conducea în Olt. Căruntu are curajul să spună că, dată fiind starea drumului de atunci, vina nu a fost doar a șoferiței de ocazie. 

„Ne lovim de o indiferenţă crasă, sau poate că nu le-a ieşit comisionul acela de 20%. Nu înţeleg de ce nu repară acel drum, că acolo au murit şi oameni. Acea şoferiţă, căreia oamenii îi spun şoferiţă zburătoare şi din cauza căreia au murit oameni, a făcut ceea ce a făcut dar nu cred că totul s-a întâmplat numai din vina ei, pentru că acea şoferiţă fără experienţă a prins mâl sub roţile maşinii, au fost inundaţii şi, dată fiind starea proastă a drumului, s-a depus mâl. Maşina a acvaplanat şi a ajuns în râu. A fost şi vina ei, dar a fost şi carosabilul necurăţit, pentru că acolo nu se uită nimeni, nu se îngrijeşte nimeni de carosabil. Când sunt ploi puternice, de pe dealurile din jur se strânge mâl şi dacă apuci să derapezi pe el te aruncă în Olt. În locul fetei putea să fie şi un şofer cu experienţă care dacă mergea cu viteză un pic mai mare acvaplana şi ajungea în Olt”, a precizat Marian Căruntu, care, pentru a se face mai bine înțeles, îl invită pe președintele Consiliului Județean Olt, Paul Stănescu, să circule cu mașina zilnic pe drumul de peste Barajul Slătioara. „Când merge acasă și când vine la serviciu, să nu mai circule pe Podul Olt, ci pe la Barajul Slătioara, să vedem dacă îi convine”, a afirmat omul de afaceri.

Pe de altă parte, el nici nu crede că perioada afectată graficului de lucrări la Podul Olt va fi respectată. „De sâmbătă până marţi va fi circulaţie restricţionată pe un singur sens de drum, iar de sâmbătă noapte până duminică efectiv podul va fi închis. Ei spun că totul se va sfârși marţi, dar eu pot garanta de pe acum că podul va fi complet redat circulaţiei undeva pe miercuri sau joi, dacă nu chiar vinerea cealaltă”, a mai spus liberalul Marian Căruntu. 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.