Aproape 300 de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor Olt de la începutul anului. Ce domenii sunt vizate

De la începutul acestui an, aproape 300 de persoane au reclamat la Protecţia Consumatorilor Olt diverse încălcări ale legislaţiei care le apără drepturile în raport cu comercianţii şi furnizorii de servicii. Cele mai multe petiţii au fost înregistrate în domeniul prestărilor de servicii.
 
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au avut de soluţionat, în primele cinci luni ale anului, nu mai puţin de 270 de reclamaţii, cele mai multe dintre ele, 52%, vizând domeniul prestărilor de servicii. 39% dintre consumatori s-au plâns împotriva încălcării legislaţiei în domeniul produselor nealimentare, iar 9% dintre petiţionari s-au plâns de nereguli în domeniul produselor alimentare.
 
34,27 % dintre petiţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, 27 de reclamaţii find declarate ca întemeiate, iar 58 fiind soluţionate amiabil.
 
„Valoarea despăgubirilor se ridică la suma de 8.961,31 lei, reprezentând, de asemenea, o măsură în plus de protejare a intereselor economice ale consumatorilor”, a declarat şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Olt, Angelica Filotie. 
 
Pe produse, cele mai reclamate au fost subpieţele de electronice şi electrocasnice, servicii telefonie, fixă şi mobilă, şi piaţa telefoanelor mobile.
 
Cosmeticele, la control
 
La sfârşitul lunii trecute, comisarii CJPC Olt au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice. Au fost verificaţi 12 operatori economici, doi dintre aceştia prezentând abateri de la normele legale. Deficienţa constatată la cei doi operatori economici se referă la neafişarea preţului în mod vizibil şi într-o forma neechivocă, uşor de citit. În cele două cazuri comisarii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 6.000 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here