În perioada 1997 – 1999 a fost avocat în cadrul KPMG România, fiind fondator al firmei de avocatură din cadrul acesteia. Între 1999 şi 2003 a funcţionat în cadrul casei de avocatură britanice Sinclair Roche and Temperley si, ulterior, al firmei de avocatură Stephenson Howard. În martie 2003 şi-a înfiinţat propria firmă de avocatură, specializată în dreptul fiscal, dreptul energiei, dreptul muncii, dreptul mediului şi dreptul medical. În perioada ianuarie – mai 2009 a fost membru în Consiliul de Administratie al CN Poşta Română SA. În martie – mai 2009 a fost membru in Consiliul de Administraţie al Societăţii Naţionale de Îmbunatăţiri Funciare şi preşedinte interimar al acestui organism. În perioada 2000 – 2009 a acordat asistenţă juridică membrilor Parlamentului şi Guvernului României în redactarea unor proiecte de legi privitoare la îmbunatăţirea procedurilor judiciare, restituirea proprietăţilor şi mediul de afaceri. De asemenea, a acordat consultanţă juridică reprezentanţei Băncii Mondiale în România cu privire la sistemul legislativ românesc şi slăbiciunile acestuia. În ianuarie – iunie 2005 a coordonat colectivul de lucru care a elaborat modificările la legile fondului funciar, legea circulaţiei juridice a terenurilor şi legea accelerării judecăţilor în materie funciară din Legea 247/2005. Ulterior, a ocupat funcţia de vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei, până de curând, când Dacian Cioloş l-a numit şef al Corpului său de control.
Valentin Mircea este căsătorit şi are un copil.
Va supun atentiei o singura tema. Daca urmarile acesteia au ecou inseamna ca, pentru mine aveti mana de jurist adevarat.
Uitati cum stau lucrurile in tara asta. Pana acuma nimeni nu a rezolvat problema. Sa fie oare atat de greu sau atat de complicat?
Toti directorii executivi de institutii publice( somaj. pensii, itm, mediu, dsv, directii silvice, apia, asistenta sociala, etc.) folosesc masinile institutiilor in interes personal, isi plimba sotiile, isi iau de la scoala copii, cara porcii cu ele, merg la mare, la manastiri, merg in targuri, oboare, marketuri atat in timpul programului cat si sambata si duminica, folosind cota de carburanti a institutiilor. Unii parcheaza masinile institutiilor acasa la ei iar pe ale lor in garajele institutiilor. In FAZ-uri dupa calcule avem un anumit kilometraj iar pe bordul autoturismelor de 10 ori mai mult kilometrajul. Diferenta provine din spaga sub forma de combustibil. Insa institutia suporta cheltuiala cu reviziile, piesele de schimb proportional cu numarul de kilometri de pe bord si nu cu cel din FAZ-uri. Oare voi trai clipa cand legea va fi respectata de acesti indivizi ( functionari publici) in Romania.
Stiti ce mi-a zis directorul meu, ca sunt nebun, asa ceva nu va fi niciodata in Romania. Pe FAZ-uri in fiecare zi scrie judet, fara nici o stampila pe unde a umblat, si sute de kilometri scriptic, fara nici o justificare. Cine imi zice mie, unul care cara banii si tablourile unuia de pe aceste meleaguri.