REVOLTĂTOR / Angajaţii Flanco îşi tratează clienţii cu spatele. Indiferenţă şi tupeu la Slatina

Orice s-ar întâmpla rău în România, ţara asta are atât de multe tare, încât nimic nu m-ar mai putea mira, cu atât mai mult, cu cât relele ei se manifestă organic, la toate nivelele societăţii. Am spus asta de mai multe ori, sub o formă sau alta, dar prilejul de a o repeta apare, evident, foarte des. De această dată, prilejul este oferit de angajaţii unui cunoscut retailer de electronice şi IT cu aproape 100 de unităţi în toată ţara şi căruia îi dăm şi numele, chiar dacă astfel îi facem publicitate gratuită: este vorba de Flanco.

Deci: o clientă intră, săptămâna trecută, la orele serii, în magazinul Flanco din Slatina în căutarea unui obiect electrocasnic de care avea imediată nevoie. Pentru că mai erau doar vreo 40 de minute până la închidere şi pentru că clienta avea nevoie şi de serviciul de transport asigurat, contracost, evident, de retailer, angajaţii Flanco şi-au pus în valoare o adevărată artă în a o convinge pe clientă că, dacă nu are transport propriu, cel mai bine ar fi să revină a doua zi. Angajaţii magazinului nu s-au lăsat înduplecaţi să-şi îndeplinească până la capăt atribuţiile de serviciu în acea seară, încercând (şi reuşind) să scape de clientă. 

Aparent un fapt mărunt, el spune multe despre comportamentul celor care operează în domeniile serviciilor şi vânzărilor din România, proastele obiceiuri precum indiferenţa faţă de client manifestându-se şi în mediul public, şi în cel privat. Bunăoară, între angajaţii Flanco şi birocratul de la ghişeu care nu dă doi bani pe omul din faţa sa nu a existat, în seara cu pricina, nici o diferenţă. Excepţiile bune vin doar din partea companiilor străine cu afaceri în România, care investesc pentru a avea personal de calitate, conştiente că aspectul comunicării este unul extrem de important, mai ales în domeniul comerţului.

OLT-ALERT a decis să facă public acest episod pentru că el reprezintă excepţia care întăreşte regula în cazul magazinului Flanco din Slatina. Prin vară, alt client care a cumpărat un produs de acolo s-a pomenit acasă cu un alt obiect în cutia sigilată pe care nu a desfăcut-o la cumpărare, fiind asigurat de angajaţii firmei că produsul din ambalaj este cel dorit. Cumpărătorul a trebuit să se întoarcă la magazin pentru a i se schimba bunul achiziţionat. Într-un alt caz, un client care în zilele de Black Friday s-a îndreptat spre Flanco Slatina hotărât să cumpere o plită şi un cuptor încorporabile a trebuit să achiziţioneze bunurile dorite din altă parte după ce la Flanco nu a putut obţine informaţii despre preţul obiectelor care nu era trecut pe ele. Un angajat al magazinului i-a scris clientului un cod pe o hârtiuţă cu care l-a trimis la alt angajat, care a introdus codul în computer şi care i-a dat clientului preţul unui laptop.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here