Siminica Mirea a mutat munţii din loc: Vor fi montate separatoare de sens pe DN 65, la Pădurea Saru

Senator Siminica Mirea

După câteva asalturi în parlament şi la Ministerul Transporturilor, senatorul Siminica Mirea a reuşit să urnească munţii din loc în forurile de decizie pentru montarea unor separatoare de sens în zona morţii de pe DN 65 din Olt, la Pădurea Saru, acolo unde numărul accidentelor rutiere soldate cu morţi şi răniţi grav a crescut îngrijorător în ultima perioadă. 

Numărul mare de accidente rutiere produse în Olt pe DN 65 – E 574, în zona Pădurea Saru, soldate cu mai mulți morți și zeci de răniți doar anul acesta, a făcut-o pe senatoarea Siminica Mirea să-i ceară, în septembrie, lui Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor atunci, să se implice în montarea unor separatoare de sens pe acest segment de drum.â

Ea a primit un răspuns scris în prima parte a lunii trecute, ministrul afirmând că soluția montării respectivelor separatoare va fi rezultatul unei analize comune a DRDP Craiova și Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Olt. Deci, soluţia se preconiza a fi una de durată. În plus, Răzvan Cuc a fost înlocuit, între timp, cu un alt membru al PSD, Felix Stroe.

În 22 octombrie, Siminica Mirea a tras un nou semnal de alarmă în Parlamentul României, vorbind de la tribuna Senatului despre zona morţii de pe DN 65.

„Zona este semnalizată corespunzător, sunt marcaje, starea carosabilului este impecabilă. Chiar și așa, excesul de viteză, lipsa de îndemânare a unor participanți la trafic generează, pe lângă alte cauze, neidentificate de mine până acum, această frecvență alarmantă a tragediilor din trafic, impune, de urgență, măsuri suplimentare date de specificul zonei unde ultimii doi morți în accidente rutiere s-au înregistrat sâmbătă, 7 octombrie 2017.

Propunerea susținută de mine este montarea unor separatoare de sens asemănătoare cu cele care se află pe DN 1, după Otopeni-Băneasa! Înțeleg procedurile specifice, studiile tehnice necesare. Accept existența unui calendar pregătitor înainte de desfășurarea efectivă a lucrărilor în zonă, dar aceste situații consumă timp. Iar timpul, în zona respectivă, înseamnă pierderi de vieți omenești, suferințe și pagube materiale incomensurabile”, arăta colegilor senatori parlamentarul liberal de Olt.

Până la urmă, reprezentanţii coaliţiei la guvernare şi-au luat seama în această problemă, astfel că, din 10 noiembrie, vor începe lucrările de montare a separatoarelor de sens în zona cu pricina, potrivit realitateaoltului.ro, guvernanții luând în calcul și solicitările Poliției Rutiere Olt, care a arătat că majoritatea accidentelor grave produse în zona Pădurii Saru au drept particularitate comună intrarea pe contrasens.

Separatoarele vor fi montate pe o distanță de circa trei kilometri.

•••

Cel mai grav accident petrecut în zona Pădurea Saru a avut loc în luna aprilie a acestui an, soldat cu nu mai puţin de cinci morţi, dintre care patru membri ai unei familii din Craiova, o femeie de 33 de ani care se afla la volan, soțul ei, de 38 de ani, și cei doi copii ai lor, de 3, respectiv 5 ani. În accident și-a pierdut viața și cunoscutul antrenor de tenis de masă Mihai Bobocică, tot din Craiova, de 63 de ani.

Un alt accident grav în zona Pădurea Saru a avut loc în septembrie, când o femeie de 27 de ani, însărcinată în luna a șaptea, a murit pe loc. De asemenea, evenimentele rutiere petrecute pe DN 65 s-au soldat cu zeci de răniți.

Alte două persoane au murit și șapte au fost rănite într-un accident rutier petrecut în 7 octombrie la ieșire din Balș spre Slatina. Victimele se aflau în două autoturisme care s-au izbit violent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here