Jurnaliști celebri, abonați la banii unor firme controlate apropiații și rudele lui Dragnea

Comentând pe marginea unei investigații marca Rise Project, jurnalistul Grigore Cartianu redă pe pagina sa de socializare informații din anchetă, artând că jurnaliști foarte cunoscuți precum Radu Tudor și Răzvan Dumitrescu de la Antena 3, dar și Bogdan Chirieac, invitat aproape regulat în emisiunile celor doi, au încasat bani de la firme controlate apropiați și de rude ale lui Liviu Dragnea.

„Radu Tudor, Bogdan Chirieac, Răzvan Dumitrescu au fost “furajați” de o fermă de vaci a clanului Dragnea, din Teleorman – dezvăluie RISE Project. Șpagă directă, pe față.

Radu Tudor a dat consultanță de 65.000 de lei văcuțelor teleormănene, adică 15.000 de euro la cursul din vremea “prestației” (2011-2012).

Bogdan Chirieac și Răzvan Dumitrescu au rumegat 59.502 lei (13.800 de euro) pentru a le face văcuțelor publicitate în DC News, deși bietele bocine n-au văzut pic de publicitate. Alți

311.848 de lei (73.000 de euro) au îndestulat-o pe Camelia Voiculescu, co-patroana Antenei 3. Din banii ăștia s-a hrănit și Mirel Palada, ca să facă un sondaj. Unul obiectiv, desigur.

Așadar, văcuțele clanului Dragnea au contribuit la bunăstarea ziaricilor de la Antena 3. Și atunci, cum să nu fieridicate ode PSD-ului, Teleormanului și lui Dragnea personal?! Doar văcuțele au rămas netămâiate…”, scrie, pe pagina sa de socializare, jurnalistul Grigore Cartianu.

Toate aceste informații sunt în ultima investigație a Rise Project, care conține un capitol aparte despre modul cum jurnaliștii de la Antena 3 și DC News ar fi încasat sume consistente de bani de la firmele conduse de oameni apropiați lui Liviu Dragnea.

„… Gruparea „Dragnea” a fost mereu aproape cu plăți care nu se dau la televizor.

111.848 de lei au zburat direct de la fiul lui Liviu Dragnea la fiica lui Dan Voiculescu în noiembrie 2015, după #Colectiv, când baronul prelua partidul. Practic, silozurile din Teleorman (Gransiloz) cumpărau publicitate la Radio Zu (Grupul Media Camina), post care nu se prinde în județ.

Cu cinci ani înainte, asfaltatorul Tel Drum îi plătea 150.000 de lei Cameliei Voiculescu, asociată cu Mirel Palada (Compania de Cercetare Sociologică și Branding Forum) pe un sondaj. Alți 50.000 de lei a decartat tot în 2010 finul lui Dragnea, Mihai Slăvescu Putineanu, pentru o lucrare sociologică necesară fermei lui de vaci (Agrotrust).

Câteva luni mai târziu, ferma de vaci spăla aproape jumătate de milion de lei la Pitești, rotunjind fantomaticele 3,8 milioane ale grupării.

Căsătorit cu o verișoară a Bombonicăi și cununat de cuplul Dragnea, Mihai Slăvescu Putineanu a gravitat mereu în jurul liderului socialist. La început, a  lucrat la Consiliul Județean Teleorman, biroul de relații externe, apoi a intrat în afaceri, devenind donator fruntaș la PSD, unde-i și membru activ. Ferma lui (Agrotrust) a încasat de-a lungul timpului peste 25 de milioane de la Tel Drum.

Prin finul Putineanu s-a prins chiar și Antena 3 în Teleorman din 2011 până în 2014. Mai precis, prin firma lui de cablu (General TVK) preluată de la Tel Drum.

Nu numai fantomele au primit bani de la Putineanu, ci și realizatorul TV Radu Tudor.

65.000 lei a dus acasă antenistul în perioada ianuarie 2011 – mai 2012. Plățile s-au făcut în cinci tranșe, de la ferma lui Putineanu (Agrotrust) la firma de consultanță a lui Radu Tudor (Top Media Acces).

Ultima plată s-a virat în campania electorală a alegerilor locale din 2012.

S-a întâmplat în privat, fără legătură cu postul la care lucrează, explică realizatorul TV, deși nici pe blogul lui ferma n-a fost pomenită vreodată. Ne-a lămurit personal:

„Era o consultanță în domeniul comunicării. Nu mai țin minte, să verific, au trecut foarte mulți ani. Dacă pot să verific documentele firmei, vă transmit. (…) Sincer, nu țin minte toate detaliile. Prin firma mea am oferit sfaturi și consultanță pentru mai multe firme și persoane și trebuie să verific. Majoritatea firmelor apelează la noi (n. red. – nu are niciun angajat) pentru sfaturi legate de comunicare, prezență de piață și așa mai departe. (…) Nu legate de domnul Dragnea personal.”

Discuția cu Radu Tudor s-a mai închegat pe parcurs:

„Parcă era o chestiune legată de produse agricole românești, o dezbatere amplă la vremea respectivă, o dispută foarte mare între producătorii români și străini. (…) Nici o treabă cu Antena 3 și lucrul ăsta sper că e evident pentru toată lumea. (…) Prin firma mea privată dau și ofer sfaturi legate de comunicare cu experiența mea de jurnalist diferitelor persoane juridice.”

59.502 lei s-au dus la Răzvan Dumitrescu și Bogdan Chirieac, figuri consacrate în platourile Antena 3. Tot finul lui Dragnea a plătit în aceeași perioadă, 2011-2012. De data asta, a facturat portalul de știri DC News (Press Media Electronic), fondat de cele două vedete TV.

Răzvan Dumitrescu, care a ieșit de curând din afacere, susține că nu se ocupa el de administrare, că habar n-are despre tranzacție, n-a simțit presiuni editoriale și, oricum, n-a mai scris nimic pe site de mult timp.

Pe Bogdan Chirieac l-am găsit mai informat. „Banii erau pentru publicitate. Cu siguranță avem de fiecare dată publicitatea cu bannerul de la Agrotrust. (…) Altfel, cinstit să fiu, nici nu-l cunosc pe domnul respectiv, ne-a contactat cineva de la PR. Aveau o fermă de nu știu ce. (…) Toate firmele mari din occident trăiesc din publicitate. La fel am făcut și noi la DC News. Avem contracte cu agenții de publicitate mari, corporații mai importante, decât 500 de euro pe lună. “

Pe DC News nu există referiri la ferma de vaci a finului lui Dragnea, iar Bogdan Chirieac ține secret bannerul publicitar: „O să vi-l arăt când îmi arătați și dumneavoatră contractele de grant”.

În aceeași zi, la o oră de la convorbire, și-a dat următoarea declarație pe propriul site: O presupusă anchetă jurnalistică privind situații din 2012 nu cred că justifică tonul imperativ și agresiv al unei persoane care cere informații la telefon, despre bannere publicitare afișate acum șapte ani. Spre deosebire de publicații care au acces la date pe care le gestionează alte instituții, eu nu știu cine se află în spatele diferitelor firme private. Cred că este o diversiune și că site-ul DC News îi deranjează (…)”

Era 19 septembrie și Revoluția Fiscală tocmai se lansase în platou la Radu Tudor.

Liviu Dragnea, Petre Pitiș (managerul Tel Drum) și Camelia Voiculescu n-au răspuns întrebărilor RISE Project.

Citește întreaga anchetă AICI.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here