Pietonii din Slatina sunt obligați să circule pe mijlocul străzilor din cauza autoturismelor parcate, zi și noapte, pe trotuare, șoferii nelăsând pietonilor metrul legal între autoturism și marginea trotuarului pentru acces. Acest fenomen se petrece cu precădere pe străzile dintre blocuri, care nu sunt luate în seamă de oamenii legii atunci când aceștia stabilesc planurile de acțiuni, prioritate având străzile mari, cu trafic intens. Sunt și cazuri în care unii conducători își parchează mașinile pe trecerile de pietoni.
Strada Aleea Florilor este una dintre căile de acces unde singurul trotuar nu este niciodată liber, fiind ocupat de autoturismele parcate pe toată latura destinată pietonilor. Astfel că aceștia sunt nevoiți să circule doar pe mijlocul străzii, riscând să fie oricând victimele unor accidente rutiere și care, în cazul unor evenimente de acest gen, ar putea fi considerați vinovați pentru că circulă pe stradă.
O situație similară poate fi întâlnită și pe alte străzi, precum strada Victoriei, pe segmentul dintre intersecțiile cu Trandafirilor și Nicolae Titulescu, unde trotuarul de pe stânga este veșnic ocupat de autoturisme.
Polițiștii slătineni recunosc faptul că pe asemenea străzi se încalcă legea și că ar trebui ca șoferii care își parchează autoturismele pe trotuar ar trebui sancționați. În discuție intră, însă, și realitatea potrivit căreia în municipiul-reședință de județ numărul autoturismelor este cu mult mai mare decât locurile de parcare.
„Din punct de vedere legal aveți dreptate. Opririle și staționările în acest fel sunt neregulamentare. Indiferent că vorbim de oprire sau de staționare, din punct de vedere legal, al Ordonanței 195/2002, clar sunt opriri și staționări neregulamentare. În cazuri de genul acesta, atât Poliția Națională, cât și Poliția Locală, ar putea aplica sancțiuni contravenționale pentru oprire și staționare neregulamentară. Pe de altă parte, și faptul că nu există un număr suficient de parcări în oraș este un punct de vedere. Planurile de acțiuni care se fac la nivelul Biroului Rutier din cadrul Poliției Municipiului Slatina, în cazul de față, se axează pe străzile cu trafic mai afluent, adică vorbim de străzile principale unde este un trafic mai mare de mașini și unde se încearcă descongestionarea acestor probleme. O să avem în vedere, totuși, lucrul acesta (cazul Aleii Florilor – n.r.), am ridicat și eu problema aceasta conducerii inspectoratului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Olt, agentul șef Cristian Grigorescu.
Acesta spune că, cel puțin în cazul străzii Aleea Florilor, problema este un pic mai complicată pentru că în zonă nu sunt locuri de parcare și șoferii care locuiesc în acolo ar putea invoca lucrul acesta.
Dincolo de asta, pietonii care sunt obligați să circule pe stradă rămân expuși pericolelor.
„Da, avem un trotuar pe stradă care nu este niciodată, dar niciodată, liber, așa că circulăm pe stradă. Și sunt și părinți sau bunici cu copii, chiar și copii singuri, care vin aici, la locul ăsta de joacă (în spatele sediului BCR – n.r.) și care, într-adevăr, sunt expuși pericolului. Da’ ce să facem, asta e situația. Nici nu au oamenii unde să parcheze aici, că strada asta și celelelalte care pleacă din ea sunt înguste”, spunea, marți, un slătinean care locuiește într-un bloc de pe Aleea Bradului.
Codul Rutier, reglementat de Ordonanța 195/2002, prevede, la articolul 72, alineatul (7), că „este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru”.
Din prevederea de mai sus reiese faptul că, chiar dacă lasă la dispoziția pietonilor un metru din trotuar, șoferii nu își pot parca mașinile pe trotuar decât în zone în care această posibilitate este permisă prin indicatoare sau marcaje.
Imagini surprinse de OLT-ALERT, pe durata mai multor zile, pe strada Aleea Florilor:
Sunt și cazuri în care unii conducători își parchează mașinile pe trecerile de pietoni sau de-a dreptul pe mijlocul aleilor:
Decongestionareee!!!!???? deci domnul de la Rutiera se refera in continuare la fluidizarea traficului de masini , nu la securitatea pietonilor . Locuri de parcare suficiente nu exista in nici o tara din lumea civilizata , asta e .
Simulare de situatie 😮 persoana merge pe strada pentru ca ,,nu poate,, merge pe trotuar pentru ca e realmente blocat , o masina care circula regulamentar ii rupe ambele picioare ; pietonul nu va avea dreptul la nici o despagubire , din contra poate fi obligat sa plateasca si bara masinii avariate . Cam asta e situatia la care ne expunem . In foarte multe orase din occident se pierde si o ora pentru gasirea unui loc de parcare . Cu toate acestea pietonul este protejat , pentru ca intr-o societate civilizata este protejat cel mai débil.