Emil Moț, totul despre reabilitarea variantei de ocolire a Slatinei: „Cel puțin 10 ani n-o să mai avem probleme”

Invitat la emisiunea Reporter 24 de la OltTv, primarul Slatinei, Emil Moț, a vorbit în amănunt, luni seară, despre proiectul de reabilitare a variantei de ocolire a orașului, respectiv refacerea străzilor Pitești, Oituz și bulevardul Sfântul Constantin Brâncoveanu.

Edilul a explicat că administrația pe care o conduce a decis la lucrările „celui mai mare proiect de infrastructură al nostru” să se facă pe bani proprii după ce nu a putut fi identificată o altă sursă de finanțare și după ce oamenii au cerut socoteală administrației pentru infrastructura actuală, extrem de uzată.

„Este cel mai mare proiect de infrastructură al nostru, de până acum. Pentru că nimeni nu a demarat lucrări să reparăm o dată pentru totdeauna acastă centură a Slatinei. Ea a ținut ceva timp. De patru ani de zile, de când suntem tot am încercat să găsit o modalitate de finanțare a acestei mari probleme. Nu am găsit-o, nici în Guvernul PSD, și nici în Guvernul PNL – mai ales. Am luat decizia să o facem pe banii noștri pentru că din ce în ce mai mulți slătineni veneau și ne spuneau să facem ceva acolo. 95% din traficul pe care îl preia această centură, să zic, a noastră este un trafic extern, nu e traficul nostru, al celor din Slatina. Dar, pe măsură ce orașul s-a aglomerat, pe măsură ce nivelul nostru de trai a crescut – trebuie s-o recunoaștem și să fim mândri de treaba asta -, numărul autoturismelor a crescut și el și am luat decis să facem acest proiect. A durat cam un an procedura de licitație, proiectul a fost adjudecat unui consorțiu de două firme și am început lucrările în toamna trecută”, a spus primarul Slatinei.

A durat câteva luni în care lucrările au fost sistate, și nu doar iarna a pus piedică, ci și pandemia de coronavirus. Acum însă se lucrează într-un ritm alert, atât pe strada Pitești, cât și pe bulevardul Sfântul Constantin Brâncoveanu.

„A venit iarna, lucrările au fost suspendate, apoi a venit pandemia de coronavirus, starea de urgență, lucrările au fost din nou suspendate pe toate această perioadă pentru că cei doi constructori și-au trimis oamenii acasă și nu aveau cu cine lucra. Iar acum se lucrează pe ambele intrări”, a precizat Emil Moț.

Edilul a dat detalii și despre complexitatea lucrărilor care, o dată finalizate, infrastructura ar trebui să reziste cel puțin 10 ani, dar și despre etapele de finalizare.

„Este o lucrare de infrastructură deosebită, spectaculoasă; săpătura este de 90 de centimetri, se schimbă tot ce înseamnă canalizare, cabluri de curent. Deci, se schimbă chiar toată infrastructura, pentru că, o dată ce vii și sapi și pui aproape un metru de strat, cel puțin 10 ani nu mai sapă nimeni acolo. Vom veni apoi cu trei straturi de asfalt, un strat de uzură MASF, adică un strat pentru traficul greu. Din punctul nostru de vedere este cea mai bună soluție. Tuturor slătinenilor le cerem scuze pentru disconfort, dar asta este situația: ca să putem conduce bine mai târziu, trebuie să suferim un pic acum. Probabil că în două săptămâni turnăm asfaltul pe primele două benzi, după care ne mutăm pe banda cealaltă. Asta e strada Pitești, unde, după ce facem și partea a doua, până la Dedeman, mergem spre Hanul Cireașov, deci până spre Oituz.

Sper ca până la iarnă să fie gata cele patru benzi ale străzii Pitești, până la Hanul Cireașov. După ce trece iarna, intrăm în Varianta Oituz. Acolo nu am putut intra încă pentru că avem de făcut niște exproprieri, iar cu exproprierile este cel mai greu, pentru că omul trebuie sau nu trebuie să fie de acord, vrea vânzare sau nu, pentru că prețul i se pare prea mic. Am încercat să ne înțelegem amiabil cu proprietarii de terenuri; cu unii ne-am înțeles, cu alții nu. Așa că a trebuit să ajungem la varianta exproprierii, singura prin care noi putem lua acele terenuri pentru demararea lucrărilor. Lucrarea nu se face efectiv pe stradă, ci și pe acel mal, sub care există niște izvoare care trebuie captate, apoi totul trebuie întărit – se fac foraje, injecții cu beton, ca totul să suporte traficul greu. Le promit slătinenilor că cel puțin 10 ani nu vom mai avea probleme acolo, indiferent ce fel de camioane trec pe acolo. 

Ajungem la partea a treia a proiectului, refacerea bulevardului Sfântul Constantin Brâncoveanu. Am început lucrările și acolo și, cum este o zonă mai mică, lucrările se vor termina mai repede. Din ce am vorbit eu cu constructorul, în două luni va fi totul gata”, a explicat edilul.

Proiectul prevede și realizarea de trotuare, iar spațiile verzi vor fi, și ele, reabilitate, chiar dacă acest lucru nu este prevăzut în proiect.

„Nu a fost prinsă în proiect reabilitarea spațiilor verzi, dar lucrăm în paralel cu oamenii noștri de la Dezvoltare Urbană, care pun conducte de apă pentru a uda iarba și a reface spațiile verzi. Deci se merge cu totul, pentru că aspectul celor două intrări va fi și cartea noastră de vizită, a slătinenilor. Vor fi două intrări, din punctul meu de vedere, europene”, a concluzionat Emil Moț.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here