STUDIU: Cum a afectat redeschiderea şcolilor creşterea numărului de cazuri de COVID-19

Potrivit unui studiu realizat în 191 de ţări, redeschiderea şcolilor după perioada de izolare și vacanță nu este, în general, legată de creșterea infectărilor cu noul coronavirus. Cu toate acestea, acelaşi studiu a arătat că izolarea și blocajele efectuate până acum în școli a generat o situație fără precedent: foarte mulți copii care în mod normal ar fi mers la școală, nu au avut în niciun fel posibilitatea să benefcieze de educație. 

Analiza, realizată de fundația educațională independentă Insights for Education, cu sediul la Geneva, mai arată că 711 milioane de elevi din întreaga lume încă nu beneficiază de școlarizare în această perioadă de pandemie, potrivit stirileprotv.ro.

„S-a presupus că deschiderea școlilor va conduce la infecții și că închiderea școlilor va reduce transmiterea, dar realitatea este mult mai complexă”, a spus fondatorul și directorul executiv al IfE, Randa Grob-Zakhary.

Marea majoritate – 92% – a țărilor care au trecut prin primul lor val de infecții cu COVID-19 au început să redeschidă sistemele școlare, chiar dacă unii se confruntă cu un al doilea val.

Mai mult, IfE a constatat că 52 de țări care au trimis elevii înapoi la școală în august și septembrie – inclusiv Franța și Spania – au corelat creșterea ratelor de infecție cu vacanța de vară care s-a încheiat comparativ cu momentul în care școlile au fost închise. Din păcate, în Marea Britanie și în Ungaria, nivelul infecțiilor a scăzut după închiderea inițială a școlii, a rămas scăzut în timpul vacanței și a început să crească după redeschidere.
Analiza completă a acestor 52 de țări nu a găsit însă nicio corelație fermă între statutul școlii și infecții – indicând necesitatea de a lua în considerare alți factori. Directorul executiv al IfE, Randa Grob-Zakhary mai afirmă: „Cheia acum este să învățăm de la acele țări care se redeschid în mod eficient pe fondul infecțiilor în creștere”.

Raportul mai spune că 44 de țări încă mențin școlile închise. Alte țări – inclusiv Italia și Franța, dezvoltă strategii pentru școli în timpul pandemiei. Măsurile includ măștile, prezența la școală prin rotație și combinarea lecțiilor la distanță cu lecțiile în școală. „Acest prim test global real evidențiază cum arată viața școlară într-o lume COVID”, a spus Grob-Zakhary.

„Înțelegerea modului în care țările supuse unui al doilea val masiv se confruntă cu această nouă realitate în clasă este esențială pentru a ghida deciziile viitoare de redeschidere și pentru a ajuta școlile să rămână deschise.”

Sursa: romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here