Bancă celebră, cu sucursale şi în Olt, amendată cu zeci de mii de lei pentru comisioane ILEGALE

O bancă celebră din România, cu sucursale şi în judeţul Olt, a fost amendată recent cu 55.000 de lei de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pentru că a perceput clienților un comision ilegal. Această practică în afara legii i-a adus băncii încasări de peste 5.2 milioane de lei. Aceeaşi bancă a mai fost amendată cu 20.000 lei că a perceput un comision de evaluare imobiliare pentru evaluările făcute de evaluatorii interni ai CEC Bank, deși legea permite perceperea unor astfel de sume numai în cazul în care sunt prestate de către terți. 

Este vorba de CEC Bank, sancţionată contravenţional după ce a perceput clienţilor săi un comision de retragere numerar pentru cardurile de credit, lucru ce ar încălca legislația în domeniul creditelor.

Comisarii ANPC au descoperit manevra utilizată de bancă în cadrul unei acţiuni mai largi în care nu mai puţin de 15 bănci au fost amendate cu peste 450.000 de lei.

Citeşte şi PERCHEZIŢII de AMPLOARE în mai multe oraşe şi comune din Olt

„Analizând cu atentie pliantele care promovează acest produs financiar, rezultă din modul în care acestea sunt prezentate, faptul că singura modalitate de retragere de numerar din linia de credit de catre consumatori este doar cea purtătoare de costuri in sarcina acestora, astfel că, se constată faptul ca banca încalcă dreptul consumatorului de a efectua retrageri de numerar din creditul acordat fără plata unui comision de retragere numerar.

Citeşte şi Vâlcov, însoţit la instanţă de un fost ofiţer al DGIPI condamnat pentru luare de MITĂ/FOTO

Având in vedere faptul că un contract presupune drepturi si obligatii pentru fiecare parte, considerăm că este dreptul institutiei financiar bancare de a percepe un comision pentru utilizarea mijlocului de plată, in spetă cardul, dar este si dreptul consumatorilor de a retrage numerar oricând din creditul acordat fără plata comisioanelor de retragere aferente, drept prevăzut in mod clar, expres si imperativ de prevederile OUG nr. 50/2010 modificată, fără ca legiuitorul să prevadă exceptii, variante, derogări sau alte proceduri de lucru referitor la acest aspect.

Citeşte şi Locuieşti în Slatina? Primăria reabilitează termic noi blocuri/Vezi AICI dacă blocul tău se află pe listă

Fapta operatorului financiar bancar de a percepe comisioane de retragere numerar pentru sumele creditate, constituie contraventie fiind încălcate prevederile art. 35 alin. 1 lit. d) din OUG nr. 50/2010 modificată și se sanctionează conform prevederilor art. 86 alin. 2 din OUG 50/2010 cu amendă contraventională de la 20.000 la 100.000 lei, aplicându-se  amendă contraventională in cuantum de 55.000 lei”, se arată într-un raport al ANPC.

Citeşte şi Medicii de familie din Olt se RĂSCOALĂ. Proteste la Prefectură şi la Casa de Sănătate

Constatând că acest comision nu se regăşește printre cele pe care, în mod expres si
limitativ, legiuitorul le permite, astfel încât, atât inscrierea lui în contract, cât si perceperea lui nu respectă dispozitiile legale mai sus amintite, agentii constatatori au solicitat operatorului economic verificat transmiterea unei situatii centralizate cu numărul contractelor de card de credit, detinători persoane fizice, aflate în derulare în portofoliul băncii și care au prevăzută și aplicabilă clauza în baza căreia se percepe acest comision de retragere numerar, precum și valoarea totală a sumelor încasate de la consumatori, persoane fizice, în baza acestor contracte cu acest titlu până in prezent.

Citeşte şi Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Olt are şef nou, în persoana lui Nicolae Martin

Ei bine, răspunsul băncii a fost că perceperea ilegală a acestui comision i-a adus încasări de peste 5,2 milioane de lei.

„La individualizarea sanctiunii s-a tinut cont, astfel, de implicatiile materiale ce cad în sarcina consumatorilor și care au afectat interesele economice ale acestora, comunicate de operatorul economic prin intermediul poștei electronice in data de 04.10.2017, in cuantum de 5.251.343,42 lei, sumă percepută consumatorilor cu titlu de comision de retragere numerar din credit cu card de credit atașat, in perioada 01.06.2010-30.09.2017, această sumă incluzând comisioanele percepute in baza contractelor in derulare dar și a celor care figurează in prezent ca fiind reziliate”, se mai arată în raportul ANPC.

Citeşte şi Semnal de ALARMĂ în Olt: Populaţia îmbătrânită, majoritară în mai multe localităţi/Sute de bătrâni fără sprijin

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a cerut rambursarea sumelor încasate către consumatorii care mai au contracte în derulare cu CEC Bank, în termen de maximum 15 zile, precum și modificarea contractelor de card de credit prin eliminarea comisionului de retragere numerar în 30 de zile.

Citeşte şi Compania de Apă Olt, plan de investiții pentru orașul Balș

Tot CEC Bank a fost penalizată cu 20.000 lei şi pentru că a perceput un comision de evaluare imobiliare de 350 de lei pentru evaluările făcute de evaluatorii interni ai CEC Bank, deși legea permite perceperea unor astfel de sume numai în cazul în care sunt prestate de către terți.

O altă amendă, tot de 20.000 de lei, a mai primit-o CEC Bank şi pentru că a promovat un serviciu, în parteneriat cu un operator de transfer de bani, sub sloganul „cel mai bun serviciu de transfer de bani din străinătate”, lucru pe care n-a putut să-l dovedească, afirmația fiind de natură să inducă în eroare consumatorul mediu,

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here