Un lanț de hipermarketuri, cu magazine și în Olt, a vândut fructe cu EXCES de PESTICIDE. Consumatorii, chemați să returneze produsele

Lanţul de hipermarketuri Lidl România a retras de la vânzare un sortiment de mere verzi, după ce a descoperit că acestea conţineau o cantitate de pesticide peste limita admisă. 

Este vorba merele verzi Sortimentul „Golden Delicious”, puse în vânzare în intervalul 24 iunie – 2 iulie. Consumatorii sunt rugaţi să returneze produsele. Furnizorul merelor este o companie din Polonia.

„În cadrul controalelor de rutină s-a descoperit în produsul ‘Mere verzi’, Sortimentul GOLDEN DELICIOUS, o cantitate de pesticid Clorpirifos peste limita admisă de lege”, a anunţat Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), potrivit adevarul.ro.

Clorpirifos poate provoca simptome precum lăcrimare, salivaţie, secreţii bronşice, contractarea pupilelor (mioza), erupţii, diaree sau spasme musculare. La anumite grupe de persoane (gravide, copii, persoane în vârstă sau cu un sistem imunitar scăzut) pot apărea simptome severe.

„Merele verzi, Sortimentul GOLDEN DELICIOUS, au fost vândute de Lidl România de la 24.06.2018 până la 02.07.2018. Din motive ce ţin de siguranţa consumatorului,  Lidl România a reacţionat fără întârziere şi a retras merele în cauză de la vânzare. Rugăm consumatorii sa returneze merele în oricare dintre magazinele Lidl. Contravaloarea produsului va fi returnată, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

Această retragere vizează exclusiv Merele verzi, Sortimentul GOLDEN DELICIOUS menţionate mai sus. Alte mere din alte sortimente vândute de către Lidl România, inclusiv ale altor furnizori, nu sunt afectate de această retragere”, a precizat ANSVSA.

Anunţul retragerii merelor a fost făcut de companie doar în magazine, nu şi pe site-ul său, reclamă o clientă Lidl.

„De data asta, Lidl România au fost şi mai nesimţiţi şi au anunţat acest lucru doar în magazine – informaţia nu a apărut pe site-ul lor unde, spuneau ei ca urmare a sesizării mele trecute, ar ajunge la majoritatea clienţilor lor. Mi se pare aberant cum ei anunţă în afiş că putem returna merele – suntem în 12 iulie şi ei vorbesc de mere puse în vânzare între 24 iunie – 2 iulie. Nu este vorba de returnare aici, Lidl, este vorba despre faptul că majoritatea clienţilor care v-au cumpărat aceste mere deja le-au mâncat”, a scris Cătălina Bucur.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here